Adresonderzoek aanvragen

  • U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente als:
    • iemand staat ingeschreven op uw adres, maar die persoon woont niet bij u
    • iemand een briefadres heeft op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken
    • iemand een briefadres heeft op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken
  • De gemeente controleert dan of iemand op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
  • Een adresonderzoek kan aangevraagd worden door een bewoner, eigenaar, huurder of medebewoner van de woning.
Aanvragen adresonderzoek

Nodig bij de aanvraag

  • Uw geldige identiteitsbewijs of uw DigiD als u de aanvraag digitaal doet.
  • Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
  • Als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.