Bezwaarschriftencommissie
Een onafhankelijke commissie adviseert het college van burgemeester en wethouders over bezwaarschriften. U kunt een bezwaarschrift indienen:
- als u een beslissing heeft ontvangen van een gemeentelijk bestuursorgaan (gemeenteraad, college van burgemeester en wethouders of van de burgemeester).
- als u een belanghebbende bent bij zo'n beslissing en u bent het niet eens met het besluit.
In de commissie bezwaarschriften worden alle bezwaarschriften behandeld. Uitzonderingen zijn bezwaarschriften op het gebied van OZB, rioolrecht en overige gemeentelijke belastingen.
Wat u moet weten
Als u een bezwaarschrift indient, wordt u in principe altijd gehoord door de commissie. De hoorzittingen vinden twee keer per maand plaats op een dinsdag. De zitting begint om 18.00 uur in het gemeentehuis. Per bezwaarschrift wordt maximaal een half uur uitgetrokken. Van de hoorzitting wordt op verzoek een verslag gemaakt.
Soms wordt er geen hoorzitting gehouden. Dat kan bijvoorbeeld wanneer het bezwaarschrift buiten de termijn van 6 weken is binnengekomen en een hoorzitting niets toevoegt aan het bezwaarschrift.
Leden van de commissie
- de heer P.C. de Goede (voorzitter)
- de heer drs. H. Maaijen (lid en plaatsvervangend voorzitter)
- de heer V.L.C. van Cruijningen (lid en plaatsvervangend voorzitter)
- de heer J. Buurman (lid)
- de heer A.M. Dekker (lid)
- mevrouw P.M. den Hartogh (lid)
- de heer G. Cornelisse (lid)
- mevrouw M. Arens-Gommer (lid)
- mevrouw E. van der Zweep (lid)
- de heer J.F. Penning de Vries (lid)
- de heer mr. J.M.N. Packbier (lid)
- mevrouw B. Nota (lid)
- Secretariaat:
- mevrouw mr. A.F. Walstra-de Rooij
- de heer J.A. Zandvoort
- mevrouw mr. P.V. de Lijster
- mevrouw Y. Adam
- mevrouw mr. I.E. van Duuren-de Jonge
- mevrouw J. van Veluw
Per hoorzitting zullen niet alle leden van de commissie aanwezig zijn. De (plaatsvervangend) voorzitter en 2 leden zijn aanwezig.
Hoorzitting dinsdag 10 december
Op 10 december 2024 is er een hoorzitting van de bezwaarschriftencommissie in het gemeentehuis van Zeewolde. De hoorzitting start om 18.30 uur.
De agenda van deze hoorzitting:
18.30 uur: Bezwaarschrift tegen een BRP besluit
19.00 uur: Twee bezwaarschriften tegen deelbesluiten op een Woo-verzoek
19.45 uur: Bezwaarschrift tegen een Participatiewetbesluit
20.00 uur: Bezwaarschrift tegen een Participatiewetbesluit
Stukken ter inzage
De stukken die bij het bezwaarschrift horen, liggen vanaf een week voor aanvang van de zitting ter inzage bij het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie. Dit zijn alleen de stukken die openbaar zijn.
Contact opnemen met de secretaris
- Voor inzage van de stukken en voor overige vragen over de agenda, kunt u contact opnemen met de secretaris van de commissie, mevrouw P.C. de Lijster. Zij is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag via 085-1108125(Verwijst naar een telefoonnummer) en per mail via bezwaarschriften@zeewolde.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
- Bent u van mening dat u belanghebbende bent bij een van de genoemde zaken, dan kunt u zich melden bij de secretaris.
Bij de hoorzitting aanwezig zijn
Neem vooraf contact op met de secretaris. Na publicatie van de agenda is het mogelijk dat de agenda nog wijzigt.