Klacht indienen

  • Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of de burgemeester) van de gemeente.
  • U kunt een klacht indienen over:
    • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
    • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
    • het niet reageren op vragen
  • Een melding over bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of een losliggende stoeptegel meldt u via een apart formulier.
Inloggen met DigiD Klacht indienen met DigiD

Nodig bij uw aanvraag

Uw DigiD.

Wat u moet weten

Heeft u vragen over het indienen van een klacht? Neemt u dan contact op met de klachtencoördinator van de gemeente Zeewolde via klachten@meerinzicht.nl of via het algemene telefoonnummer 036 522 9522.

Na uw aanvraag

  • Na ontvangst van uw klacht, krijgt u een ontvangstbevestiging.
  • De klachtencoördinator neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken.
  • In de meeste gevallen dragen wij uw klacht daarna over aan de leidinggevende van de medewerker/het team waar de klacht over gaat.  
  • De leidinggevende zorgt voor beantwoording en oplossing van de klacht.
  • De klachtencoördinator van de gemeente bewaakt de tijd waarbinnen klachten moeten zijn afgehandeld.
  • Wij beantwoorden een klacht meestal binnen 6 weken na ontvangst. Soms is er meer tijd om uw klacht af te handelen. In dat geval informeren wij u hierover met een brief.