Klacht indienen
- Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of de burgemeester) van de gemeente.
- U kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op vragen
- Een melding over bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of een losliggende stoeptegel meldt u via een apart formulier.
Nodig bij uw aanvraag
Uw DigiD.
Wat u moet weten
Heeft u vragen over het indienen van een klacht? Neemt u dan contact op met de klachtencoördinator van de gemeente Zeewolde via klachten@meerinzicht.nl of via het algemene telefoonnummer 036 522 9522.
Na uw aanvraag
- Na ontvangst van uw klacht, krijgt u een ontvangstbevestiging.
- De klachtencoördinator neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken.
- In de meeste gevallen dragen wij uw klacht daarna over aan de leidinggevende van de medewerker/het team waar de klacht over gaat.
- De leidinggevende zorgt voor beantwoording en oplossing van de klacht.
- De klachtencoördinator van de gemeente bewaakt de tijd waarbinnen klachten moeten zijn afgehandeld.
- Wij beantwoorden een klacht meestal binnen 6 weken na ontvangst. Soms is er meer tijd om uw klacht af te handelen. In dat geval informeren wij u hierover met een brief.