Klacht indienen

  • Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of de burgemeester) van de gemeente.
  • U kunt een klacht indienen over:
    • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
    • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
    • het niet reageren op vragen
  • Een melding over bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of een losliggende stoeptegel meldt u via een apart formulier.
Inloggen met DigiD Klacht indienen met DigiD (Verwijst naar een externe website)

Nodig bij uw aanvraag

Uw DigiD.

Wat u moet weten

Heeft u vragen over het indienen van een klacht? Neemt u dan contact op met de klachtencoördinator van de gemeente Zeewolde via klachten@meerinzicht.nl(Verwijst naar een e-mailadres) of via het algemene telefoonnummer 036 522 9522(Verwijst naar een telefoonnummer).

Na uw aanvraag

Na ontvangst van uw klacht, krijgt u een ontvangstbevestiging. De klachtencoördinator neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken. In de meeste gevallen dragen wij uw klacht daarna over aan de leidinggevende van de medewerker/het team waar de klacht over gaat. De leidinggevende zorgt voor beantwoording en oplossing van de klacht.

De klachtencoördinator houdt het proces in de gaten. Wij beantwoorden een klacht meestal binnen 6 weken na ontvangst. Soms is er meer tijd om uw klacht af te handelen. In dat geval informeren wij u hierover met een brief.