Verhuizing doorgeven

  • Geef uw verhuizing aan ons door als u naar de gemeente Zeewolde verhuist of als u binnen de gemeente Zeewolde verhuist.
  • Heeft u een briefadres en wilt u uw verhuizing doorgeven? Dit kan alleen persoonlijk aan de balie van het Publiekscentrum.
  • Geef de verhuizing door binnen 5 dagen nadat u verhuisd bent. Maximaal 4 weken van tevoren mag ook.
  • Verhuist u naar een andere gemeente, geef de verhuizing dan aan die gemeente door.
Inloggen met DigiD Verhuizing doorgeven met DigiD Afspraak maken bij het Publiekscentrum

Voor wie kunt u een verhuizing doorgeven?

  • voor u zelf (vanaf 16 jaar)
  • voor uw echtgenoot, echtgenote of geregistreerd partner
  • voor uw kind, kinderen 
  • voor uw inwonende ouders
  • als curator voor de persoon over wie het curatorschap gevoerd wordt (alleen schriftelijk)

  • U emigreert als u minimaal 8 maanden binnen 1 jaar in het buitenland bent. Dit hoeft niet een aaneengesloten periode te zijn.
  • Uw emigratie kunt u online doorgeven als de emigratie geldt voor alle bewoners van het adres.
  • Anders geeft u de emigratie persoonlijk door bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak.

Wie kan een emigratie doorgeven?

  • Iedereen die 16 jaar of ouder is
  • Ouders, voogden of verzorgers voor kinderen jonger dan 16 jaar
  • Voor elkaar doorgeven als u op hetzelfde adres woont:
    • Ouders en hun meerderjarige kind of kinderen
    • Echtgenoten of geregistreerde partners

Geef uw emigratie binnen 5 dagen vóór uw vertrek uit Nederland aan ons door. Let op: u wordt uitgeschreven op de dag dat u uw emigratie doorgeeft (dus niet per daadwerkelijke vertrekdatum).

Meer informatie

Inloggen met DigiD Online emigratie doorgeven Afspraak maken balie Publiekscentrum

  • Als u vanuit het buitenland in Zeewolde komt wonen, moet u zich inschrijven bij de gemeente. Dit geldt als u minstens 4 maanden in Nederland komt wonen binnen een periode van 6 maanden. Ook als u al eerder in Nederland hebt gewoond.
  • Doe dit binnen 5 dagen na aankomst. Maak hiervoor een afspraak. Ook uw gezinsleden moeten persoonlijk aanwezig zijn.
  • U kunt zich inschrijven in de volgende gevallen:
    • U heeft de Nederlandse nationaliteit
    • U heeft de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie
    • U heeft de nationaliteit van Liechtenstein, Noorwegen, IJsland of Zwitserland
    • U heeft een geldige verblijfsvergunning
    • U mag de beslissing op uw aanvraag voor een verblijfsvergunning in Nederland afwachten

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart).
  • Een koop-of huurcontract (of als u zich inschrijft waar iemand staat ingeschreven: toestemming van de hoofdbewoner).
  • Geboorteakte (in geval van eerste inschrijving in Nederland).
  • Huwelijksakte/echtscheidingsakte (indien van toepassing) voorzien van de juiste legalisatie.
  • Bewijs van uitschrijving (als u vanuit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten naar Nederland komt).
Afspraak maken balie Publiekscentrum